טיול אחרי צבא

המרכז לעבודת החלומות שלכם במרחק קליק!

החיים שלכם יכולים להשתנות מקצה לקצה. התקשרו עכשיו

106582998"מה עושים עכשיו?" היא שאלה שמעסיקה כל משוחרר טרי. אלא שעוד לפני שעוברים ל"עולמם של הגדולים" ומתחילים לעבוד או ללמוד (לעיתים במקביל), צעירים רבים מעוניינים לנקות קצת את הראש לאחר מספר שנים עמוסות.

הם רוצים לראות עולם ולצבור כוחות לפני המשך החיים שלהם. במילים אחרות: הם בוחרים לצאת לטיול אחרי צבא, שנראה לעיתים בלתי נמנע.

טיול אחרי צבא: מאפיינים עיקריים

לכל משוחרר או משוחררת טריים עשויים להיות דרישות שונות בתכלית ביחס לטיול שהם מעוניינים לצאת אליו לאחר השירות הצבאי. עם זאת, מכנה משותף בין מרבית הצעירים הוא הרצון שלהם לצאת לטיול ארוך באופן יחסי, של מספר שבועות או אפילו מספר חודשים.

טיולים אלה זוכים לכינוי "טיולי תרמילאים", והם עשויים להיערך במספר נקודות אטרקטיביות מאד על גבי הגלובס: דרום אמריקה, המזרח הרחוק, יבשת אוסטרליה (יקרה, ולכן לא מתאימה לכולם) ועוד. אין הדבר אומר שאין צעירים ישראלים שטסים לטיולים צנועים יותר, במזרח התיכון או ביבשת אירופה, אך המציאות מראה שאחוז ניכר מהם מעוניין לצאת לטיול מאתגר וארוך.

הגם שלכל יעד בעולם חוקים משלו, המציאות מראה כי טיולים אחרי צבא נוטים להיות לא רק ממושכים, אלא גם עמוסים ביעדי ביקור: כאמור, אלו הם לרוב טיולים הכוללים שהות במספר אזורים, או אפילו מספר מדינות. הטיולים מגלמים בתוכם פעמים רבות חיבור לטבע, למשל בצורה של טרקים בני מספר ימים, כשיש ישראלים הרפתקנים שמעוניינים לבצע ספורט אתגרי באחת המדינות המאפשרות זאת. חשוב לשים לב לכך שאם מעוניינים לערוך טיול מהסוג הזה, חשוב להיערך לקראת זה: לא רק בהכנת וברכישת הציוד, אלא גם בסוגיות טכניות דוגמת רכישה של ביטוח נסיעות מתאים, המיועד לאופי זה של טיולים.

בתחילת שנת 2014 פרסם המרכז האקדמי שלם מחקר מעניין שערך בקרב צעירים שבחרו לציין את החודשים הראשונים שלאחר השחרור מהצבא בטיול. יותר ממחצית הנשאלים במחקר ציינו כי במהלך הטיול התגבשה בראשם המחשבה על מסלול הלימודים הספציפי, בו יבחרו לאחר החזרה לישראל. לא פעם, הסיבה לכך היא מפגש עם צעירים אחרים, שמשנה את התפיסה לגבי מקצועות מסוימים, גם אם לא ניתן להוציא מהמשוואה לחלוטין גם תרחישים של "לחץ חברתי" המופעל על אדם במהלך הטיול ומשפיע על ההחלטה שהוא מקבל לאחר מכן.

עלויות הטיול

טיול אחרי צבא עשוי בהחלט להצריך סכום של כמה עשרות אלפי שקלים, סכום המשתנה בהתאם לאורך הטיול והתוכנית שלו. יש צעירים שיכולים להתבסס על החסכונות שלהם טרם הצבא או מתקופת הצבא (נכון, המשכורת הצבאית מינימלית, אך עדיין מדובר בכסף שנכנס לחשבון מדי חודש), בעוד אחרים מבינים כי יוכלו להגשים את החלום רק לאחר מספר חודשים של עבודה סביב השעון – ואגב, ברור כי העבודה הזו יכולה להיות גם עבודה מועדפת, כאשר המענק המתקבל בסופה יוכל בוודאי להצטרף למאגר הכספים המשמשים את הצעיר לטיול שלו.

גם כאשר הצעיר הישראלי מצליח לעמוד בעלויות הטיול, הרי שבמדינות היעד רבים מהם נוטים להצטמצם באופן יחסי: הם בוחרים במקומות לינה זולים יחסית, ולא בהכרח במלונות המפוארים והיוקרתיים ביותר (יהיה שלב בחיים בו אפשרויות אלה יהיו יותר נגישות). הצעירים לא טסים לחו'ל לרוב על מנת לבצע קניות, מעבר למה שנחוץ להם בטיול עצמו, כשיש כאלה שמעדיפים לצאת מראש עם כמה שפחות פריטים. הסיבה לכך היא שטיול התרמילאים הממוצע, כפי שניתן בוודאי להסיק משמו, מבוסס פעמים רבות על הליכה ממושכת בשטח, כך שמטען עודף מקשה על ההתנהלות לאורך הטיול.

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לעבודת החלומות בחו"ל
המרכז לעבודת החלומות בחו"ל

ברוכים הבאים למרכז לעבודת החלומות בחו"ל!
כאן מוצאים לכם את עבודת החלומות מעבר לים.

חברתנו היא סוכנות רבת שנים אשר מפעילה קשרים רציפים עם מאות מעסיקים ברחבי העולם!

אם אתם מחפשים עבודה בחו"ל, אתם צריכים את הידע הניסיון שלנו על מנת לא לבזבז זמן על מעסיקים שאינם שווים את זמנכם!
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מעסיקים/מפרסמים – רוצים לפרסם באתר?

פרסמו אצלנו!

קבלו חשיפה של אלפי גולשים למוצר/שירות שלכם!

למידע על אפשרויות הפרסום, השאירו פרטים ונחזור אליכם >>